شادی ،سرگرمی ،دانلود بازی و نرم افزار،فن آوری ، کامپیوتر،از همه جا
آموزش همراه با تفریحات سالم
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
درباره وبلاگ


این وبلاگ تفریحی ،سرگرمی، آموزشی همراه با دانلود نرم افزار و بازی ، فال روز ،آخرین فن آوریها خبر های جالب ،مطالب آموزشی رایانه و مقاله می باشد که امید است برای شما عزیزان مفید واقع شود.

مدیر وبلاگ : م م
مطالب اخیر
نویسندگان
نظرسنجی
کیفیت و مطالب موجود را چگونه ارزیابی می کنید






تعویض کاتالیست خودرو چقدر خرج دارد؟/ استاندارد تعویض، هر 80 هزار کیلومتر

با افزایش خودروها که بخش زیادی از آن با کیفیت پایین تولید و روانه بازار شده، در یک دهه گذشته میزان آلایندگی شهر تهران  افزایش یافته  و باعث آلودگی هوای شهر در تمام فصول سال شده است.

تصمیمات شهری برای کاهش آلایندگی هوای شهر بی نتیجه بود تا در نهایت موارد جدیدی برای معاینه فنی پیش بینی شد که به دنبال آن برای خودروهایی که تصمیم به اخذ معاینه دارند سخت گیرانه تر عمل شود.

از چند سال گذشته در جهت ارتقاء کیفیت خودرو و به منظور کاهش آلایندگی ،خودروسازان مکلف به رعایت استاندارد یورو 2 شدند که برای استاندارد یورو 2 نصب کاتالیست اجباری شد.

براساس این گزارش در کشورهایی همچون آمریکا و کانادا کاتالیست خودرو تا زمانی که خودرو گارانتی دارد بدون هزینه تعویض خواهد شد.همچنین در این کشورها گارانتی معمولا 8 سال است اما برخی از خودروسازان تا زمانی که  وسایل نقلیه تردد دارند خودرو را گارانتی می کنند.

در کشورهای خارجی تعویض کاتالیست هزینه ندارد

در کشورهای خارجی تعویض کاتالیست هیچ هزینه ای ندارد پس نباید بهای تعویض کاتالیست را مردم بپردازند.

اما در کشور ایران خودروسازان به دنبال سودجویی بوده و خودروی تولیدی را 2 سال گارانتی می کنند که مدت آن کم است و این بدان معناست که خودرو بعد از دو سال دچار نواقص متعدد می شود، در مقابل نیز کاتالیست خودرو گارانتی ندارد و هزینه های سنگینی را بر دوش مشتریان خود می گذارد.

 تعویض کاتالیست خودرویی  مانند پراید هزینه ای حداقل 500 هزار تومانی دارد و در خودروهایی با کلاس بالاتر  این هزینه بین 600 هزار تا یک میلیون تومان است.

 هزینه تعویض کاتالیست برای خودروهای وارداتی همچون هیوندا حدود 2 میلیون و برای خودروهای 6 سیلندر که نیاز به دو کاتالیست دارند مبلغی حدود 7 میلیون و نیم است.

معاینه فنی با موارد جدید که از دوم مرداد اجرایی شد روی آلایندکی خودروها سخت گیرانه تر عمل می کند.این در حالی است که در فاز نخست حدود مجاز در دور موتور پایین لحاظ شده بود و در مرحله بعد که مراکز معاینه فنی ارتقاء‌ پیدا کردند موارد جدید برای آلایندگی خودرو در دور موتور بالا هم لحاظ می شود.

افزایش 30 درصدی مردودی خودروها در تست معاینه فنی جدید 

 سید نواب حسینی منش ،مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران در کفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:‌ در مدت 2 روز از اجرای حدود جدید معاینه فنی، مردودی در تست های معاینه فنی از 8 درصد به 38 درصد افزایش یافت و اگر حدود جدید در دور موتور بالا اعمال شود 75 درصد مراجعات با مردودی مواجه خواهند شد.

وی افزود : ‌در روز اول اجرای حدود جدید در مراکز معاینه فنی شهر تهران هزار و 100 خودرو به دلیل آلایندگی بالا در تست ها رد شدند و موفق به اخذ معاینه فنی نشدند.

یر اساس این گزارش کاتالیست خودرو ،سوخت باقی مانده و عمل نکردن در مخزن را می سوزاند تا منجر به آلایندگی بیشتر نشود،چرا که سوخت باقی مانده سرطان زا است و کاتالیست از انتشار هیدروکربن در هوای باز جلوگیری می کند و هیدروکربن را به CO2 تبدیل  ‌می کند.

گفتنی است؛ کارکرد کاتالیست خودرو معمولا 80 هزار کیلومتر است البته این میزان پیمایش برای کارکرد کاتالیست منوط به سوخت عالی است که خودرو مصرف می کند نه سوخت های بی کیفیتی که در پمپ های بنزین عرضه می شود.





نوع مطلب : خبر، 
برچسب ها : 500 هزار تا 7 میلیون قیمت تعویض کاتالیست خودرو، تعویض کاتالیست خودرو، قیمت تعویض کاتالیست خودرو، تعویض، کاتالیست خودرو، قیمت تعویض، کاتالیست،
لینک های مرتبط :
          
شنبه 7 مرداد 1396
شنبه 14 مرداد 1396 07:41 ب.ظ
Very soon this web site will be famous among all blogging and site-building viewers,
due to it's pleasant articles or reviews
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی