شادی ،سرگرمی ،دانلود بازی و نرم افزار،فن آوری ، کامپیوتر،از همه جا
آموزش همراه با تفریحات سالم
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
درباره وبلاگ


این وبلاگ تفریحی ،سرگرمی، آموزشی همراه با دانلود نرم افزار و بازی ، فال روز ،آخرین فن آوریها خبر های جالب ،مطالب آموزشی رایانه و مقاله می باشد که امید است برای شما عزیزان مفید واقع شود.

مدیر وبلاگ : م م
مطالب اخیر
نویسندگان
نظرسنجی
کیفیت و مطالب موجود را چگونه ارزیابی می کنید






هیچ راه قطعی برای پیشگیری از سرطان پروستات وجود ندارد با این حال شواهد نشان می دهد که رعایت برخی نکات سالم، نقش کلیدی در این مورد ایفا می کند:


به نقل ازhealthlineاز هر ۱۰۰ مرد بالای ۶۰ سال شش نفر قبل از سن ۷۰ سالگی به سرطان پروستات مبتلا می شوند و این آمار را نیز مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اعلام کرده است.

مصرف سویا و چای: با توجه به گزارش جامعه سرطان آمریکا، ماده غذایی به نام ایزوفلاون موجود در سویا و چای با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است. ایزوفلاون همچنین در نخود، عدس، جوانه گندم، بادام زمینی، و چای سبز نیز وجود دارد.

خوردن دانه کدو تنبل: دانه کدو تنبل غنی از روی است؛ یک ماده معدنی که به عقیده متخصصان نقش مهمی در ارتقای سلامت پروستات دارد و از بزرگ شدن پروستات نیز جلوگیری می کند. سایر منابع غنی از روی عبارتند از گوشت، شیر و فراورده های لبنی، غلات کامل.

گنجاندن ماهی در رژیم غذایی: دلایل زیادی برای اهمیت مصرف ماهی های چرب وجود دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی رشد سلول های سرطان را در پروستات متوقف می کند. در میان مردانی که ماهی زیاد مصرف می‌ کنند موارد ابتلا به سرطان پروستات یک به شش است و این نشانگر آن است که میزان موارد سرطان پروستات در میان مردانی که ماهی مصرف می ‌کنند ۵۰درصد کاهش یافته است.

مصرف هرچه بیشتر گوجه فرنگی: محققان آمریکایی ثابت کرده اند که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی که خواص آنتی اکسیدانی دارد، توانایی سلول های سرطانی برای تهاجم به بافت های بدن را کاهش می دهد. همچنین لیکوپن به ترمیم سلول های آسیب دیده کمک می کند. لیکوپن در سایر مواد غذایی بخصوص هندوانه نیز وجود دارد.

محدود کردن مصرف چربی های اشباع: مطالعات متعدد ارتباط بین چربی های اشباع با چاقی، سرطان روده بزرگ، سرطان رحم، سرطان سینه و ملانوم را ثابت کرده اند. کمتر از ۱۰ درصد کالری دریافتی شما در طول روز باید از طریق چربی های اشباع باشد.

کاهش مصرف مکمل های غذایی: اگرچه ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسبت هستند اما دریافت دوزهای بالای برخی از آنها اثرات معکوس و مضر دارد. نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان آمریکایی نشان می دهد مصرف مکمل های غذایی با دوز بالای ویتامینEو سلنیوم، خطر ابتلا به سرطان بدخیم پروستات را افزایش می دهد.

مشورت پزشک درباره مصرف آسپرین: آسپرین یک گزینه مفید برای کاهش خطر حمله قلبی است اما دارای مزایای بالقوه دیگری مانند مبارزه با سرطان نیز هست. دوزهای روزانه آسپرین برای جلوگیری از رشد تومورهای پروستات، مری و سینه مفید است و حتی در برابر گسترش برخی از انواع سرطان ها مانند سرطان ریه نیز محافظت ایجاد می کند.





نوع مطلب : سلامت، 
برچسب ها : سرطان پروستات، روشهای پیشگیری از سرطان پروستات، پیشگیری از سرطان پروستات، خوارکیهای پیشگیری از سرطان پروستات، خوردنی های پیشگیری از سرطان پروستات، خوردنی پیشگیری از سرطان پروستات، ایزوفلاون،
لینک های مرتبط :
          
پنجشنبه 16 شهریور 1396
پنجشنبه 16 شهریور 1396 05:06 ب.ظ
خیلی خوب بود
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی